Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta Świeradów-Zdrój Przeczytaj artykuł "Podatek od nieruchomości od osób fizycznych" opublikowany w naszym biuletynie. https://bip.swieradowzdroj.pl Fri, 06 Jun 2025 22:33:31 +0200 <![CDATA[Podatek od nieruchomości od osób fizycznych]]> Podatek od nieruchomości od osób fizycznych

Wymagane dokumenty:

W ciągu 14 dni od zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na opodatkowanie nieruchomości należy zgłosić obowiązek podatkowy na druku informacji w sprawie podatku. Należy załączyć:

  1. Akt notarialny lub
  2. Umowę dzierżawy nieruchomości lub
  3. Inny dokument uzasadniający powstanie obowiązku podatkowego lub zmianę w sposobie opodatkowania nieruchomości.

 

Miejsce złożenia dokumentów:

  • Sekretariat Urzędu - w godzinach: w poniedziałek 8.00-16.00 oraz wtorek - piątek – 7.30-15.30. 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  • Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie wymiaru lub zmiany wymiaru podatku od nieruchomości uwzględniająca przysługujące ulgi.

Tryb odwoławczy

  • Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Miasta.
  • Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


Jednostka odpowiedzialna:

Referat Finansowy Urzędu Miasta – Magdalena Szukiewicz - inspektor ds. księgowości oraz podatków i opłat lokalnych.

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tj. z 2006 r. Dz. U. Nr 121, poz. 884 ze zm.)
  • Uchwała Nr LXI/321/2009 Rady Miasta Świeradów Zdrój z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości.
  • Uchwała Nr LXIV/338/2009 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 29 grudnia 2009 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr LXI/321/2009 Rady Miasta Świeradów-Zdrój, z dnia 25 listopada 2009 roku w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości.

  • Uchwała Nr IV/24/2011 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 26 stycznia 2011 roku zmieniająca uchwałę w sprawie określenia stawek podatku nieruchomości.

     

 

Uwagi:

  1. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty (podstawa prawna - art. 48 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa tj. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.).

  1. Wniosek o rozłożenie na raty należy złożyć przed terminem płatności raty (lub rat) w sekretariacie Urzędu Miasta.
  2. Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek. 
  3. Podatek od nieruchomości można umorzyć (podstawa prawna – art. 67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (tj. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.).
  4. Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku.
  5. Terminy płatności podatku od nieruchomości:

 

 

  • I rata - do 15 marca każdego roku
  • II rata - do 15 maja każdego roku
  • III rata - do 15 września każdego roku
  • IV rata - do 15 listopada każdego roku

Wpłaty:

 Wpłaty należy dokonywać na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój w BZ WBK I Oddział w Świeradowie-Zdroju nr konta 84 1090 1997 0000 0001 1109 8505.

]]>
https://bip.swieradowzdroj.pl/artykul/1031-1574-podatek-od-nieruchomosci-od-osob-fizycznych Tue, 27 Mar 2007 20:27:50 +0200