Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta Świeradów-Zdrój Przeczytaj artykuł "Burmistrz - kompetencje" opublikowany w naszym biuletynie. https://bip.swieradowzdroj.pl Sun, 17 Aug 2025 00:24:58 +0200 <![CDATA[Burmistrz - kompetencje]]> Zadania Burmistrza.

1.Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz pełniący jednocześnie funkcję organu w postępowaniu administracyjnym, zwierzchnika służbowego wszystkich pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

2.Burmistrz kieruje Urzędem przy pomocy Zastępcy, Sekretarza, Skarbnika oraz Kierowników Referatów.

3.W ustalonym zakresie Burmistrz może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu Zastępcy i Sekretarzowi.

4.Kierownicy Referatów kierują pracą Referatów i ponoszą odpowiedzialność za terminowe i zgodne z przepisami prawa załatwianie spraw należących do zakresu funkcjonowania ich Referatów oraz odpowiadają w jednakowym stopniu za podjęte decyzje, jak też za niepodjęcie decyzji w sytuacji tego wymagającej.

5.Stanowiska samodzielne ponoszą odpowiedzialność za terminowe i zgodne z przepisami prawa załatwianie spraw należących do zakresu funkcjonowania oraz odpowiadają w jednakowym stopniu za podjęte decyzje, jak też za niepodjęcie decyzji w sytuacji tego wymagającej.

6.Do rozwiązywania szczególnych problemów związanych z funkcjonowaniem gminy Burmistrz może powołać w drodze zarządzenia zespoły zadaniowe. W skład zespołów zadaniowych mogą wchodzić pracownicy Urzędu oraz osoby spoza Urzędu.

Do wyłącznej kompetencji Burmistrza należy :

1.kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,

2.przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta,

3.gospodarowanie mieniem komunalnym,

4.przygotowanie projektu budżetu,

5.informowanie mieszkańców o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywania środków budżetowych, 6.wykonywanie budżetu gminy,

7.ustalenie zasad polityki informacyjnej Urzędu Miasta,

8.określenie sposobu realizowania zasady jawności działania organów gminy z uwzględnieniem postanowień Statutu,

9.wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych gminy,

10.wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w odniesieniu do pracowników Urzędu,

11.nadzorowanie szkoleń pracowników,

12. nadzorowanie procedur w zakresie bhp,

13.opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego,

14.zarządzanie ewakuacji z obszarów bezpośrednio zagrożonych,

15.nadzorowanie przygotowania aktów prawa miejscowego i zarządzeń,

16.wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

17.składanie jednoosobowo oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem,

18.ustalanie regulaminu pracy Urzędu Miasta, ustalanie regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta,

19. ustalanie regulaminu świadczeń socjalnych, ustalanie regulaminu wynagradzania,

20.przyjmowanie interesantów w ustalonych godzinach przyjęć,

21.nadzorowanie procedur wyłaniania wykonawców, usługodawców i dostawców według procedur zamówień publicznych,

22.wdrażanie strategii rozwoju gminy,

23.nadzorowanie procedury rozpatrywania skarg i wniosków,

24.ogłaszanie uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie oraz Izbie Obrachunkowej,

25.wykonywanie i określenie sposobu wykonywania uchwał Rady Miasta,

26.przedkładanie na Sesjach Rady sprawozdań z wykonania Uchwał,

27.organizowanie współpracy z organami administracji rządowej i samorządowej oraz nadzorowanie wykonania zadań zleconych i powierzonych,

28.koordynowanie działalności jednostek organizacyjnych gminy,

29.uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,

30.określenie sposobu załatwiania interpelacji, wniosków i zapytań Radnych,

31.gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu,

32.podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów.

33.współpraca z organizacjami pozarządowymi,

34.współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego,

35.współdziałanie z posłami i senatorami RP.

36.wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza, przepisami prawa i uchwałami Rady Miasta,

]]>
https://bip.swieradowzdroj.pl/artykul/1213-1882-burmistrz-kompetencje Mon, 17 Jan 2011 10:47:06 +0100