Świeradów-Zdrój: Rewitalizacja młyna wodnego w Świeradowie-Zdroju w celu udostępnienia dla ruchu turystycznego w ramach projektu partnerskiego Zobaczyć Krajobraz - Dotknąć Przeszłość - wykorzystanie potencjału kultury i dziedzictwa przeszłości na terenie subregionu Karkonosze i Góry Izerskie
Numer ogłoszenia: 121503 - 2010; data zamieszczenia: 12.05.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój , ul. 11-go Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 075 7816471, faks 075 7816585.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja młyna wodnego w Świeradowie-Zdroju w celu udostępnienia dla ruchu turystycznego w ramach projektu partnerskiego Zobaczyć Krajobraz - Dotknąć Przeszłość - wykorzystanie potencjału kultury i dziedzictwa przeszłości na terenie subregionu Karkonosze i Góry Izerskie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont, rozbiórka, przebudowa i zmiana sposobu użytkowania zespołu budynków na nieruchomości młyna wodnego w Świeradowie-Zdroju, wraz z budową nowych elementów infrastruktury technicznej i obiektów małej architektury. Zakres prac budowlanych : - remont budynku młyna wodnego powierzchnia zabudowy budynku młyna - 270,15 m2 powierzchnia całkowita budynku młyna - 888,65 m2 powierzchnia netto budynku młyna - 639,40 m2 kubatura netto budynku młyna - 2656,00 m3 - rozbiórka budynku obory i budowa w tym miejscu budynku obsługi ruchu turystycznego - przebudowa istniejącej stodoły na wiatę - wyburzenie budynku ze sprzętem gaśniczym - budowa szamba z przyłączem kanalizacyjnym - wykonanie przyłącza wodociągowego - nowy układ komunikacyjny z miejscami postojowymi obsługującymi budynek - oświetlenie zewnętrzne posesji W ramach zagospodarowania terenu wykonanie kładki dla pieszych nad rowem melioracyjnym, znajdującym się na terenie posesji, wykonanie szczelnego ekranu z mikropali zabezpieczającego budynek młyna przed szkodliwym działaniem wód podskórnych oraz odprowadzenie wód deszczowych i drenażowych do istniejącego w granicach posesji kanału kanalizacji deszczowej, prowadzącego do pobliskiego cieku wodnego Czarny Potok. W cenie ofertowej Wykonawca winien wycenić wykonanie iluminacji świetlnej obiektu architektonicznego młyna wodnego wraz z trejażem w ogrodzie oraz iluminacją świetlną koła młyńskiego. Celem iluminacji jest podkreślenie światłem głównego obiektu architektonicznego młyna wodnego, podkreślając światłem wejście główne oraz ewentualnie symetrycznie oprawy dekoracyjne lub oprawami doziemnymi wprowadzając iluminację fasady frontowej i bocznej. Iluminacja świetlna ma wykazać się parametrami energooszczędnymi..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.10.00-8, 45.11.20.00-5, 45.22.30.00-6, 45.23.10.00-5, 45.23.20.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50 000,00 (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1.Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ustawy PZP. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 1 należy przedłożyć Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 2.W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 2 należy przedłożyć Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 24 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 3.W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 3 należy przedłożyć Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Wykonawca spełnia warunek nr 4 jeżeli przedłoży Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające , że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.5. Wykonawca spełnia warunek nr 5 jeżeli przedłoży Aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające , że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
6.Wymagane jest, by Wykonawca dysponował osobami posiadającymi następujące kwalifikacje i uprawnienia: 1)uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz do kierowania pracami konserwatorskimi przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, 2)uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz do kierowania pracami konserwatorskimi przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, 3) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz do kierowania pracami konserwatorskimi przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, 1-3)członkostwo i wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. 4) kwalifikacje inżyniera mechanika z doświadczeniem zawodowym koniecznym do uruchomienia koła młyńskiego. Wykonawca spełni warunek nr 6 jeżeli przedłoży wykaz zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ wraz z oświadczeniem o prawie dysponowania osobą/ami i przedłoży oświadczenie zgodne ze wzorem.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
7.Warunek znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej zrealizowanie zamówienia tj. Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w kwocie nie mniejszej niż 600 000,00 PLN ( sześćset tysięcy złotych) . Wykonawca spełnia warunek nr 7 jeżeli przedłoży dokumenty potwierdzające posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej, w kwocie nie mniejszej niż 600 000,00 PLN ( sześćset tysięcy złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zmiany przedmiotu umowy ,umówionego terminu wykonania zamówienia lub wysokości wynagrodzenia mogą nastąpić w przypadku wystąpienia jednej z poniższych okoliczności: a)ograniczenia zakresu prac, w tym robót budowlanych, wynikających z braku środków finansowych, b)konieczności zmiany terminu realizacji umowy na roboty budowlane, w przypadku wystąpienia tzw. siły wyższej, tj. przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których Wykonawca i Zamawiający nie mogli przewidzieć i którym nie mogli zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla stosunków zobowiązaniowych. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować w formie pisemnej Zamawiającego o fakcie wystąpienia siły wyższej , udowodnić te okoliczności poprzez przedstawienie dokumentacji potwierdzającej wystąpienie zdarzeń mających cechy siły wyższej oraz wskazać zakres i wpływ, jakie zdarzenie to miało na przebieg realizacji zamówienia , c) z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, wynikających ze zmiany stosunków społeczno-gospodarczych lub z innych powodów wystąpi konieczność zmiany terminu, zakresu, bądź innych zapisów, bez zmiany których realizacja umowy będzie utrudniona, niemożliwa lub narazi Zamawiającego na szkodę, d)zmiana postanowień niniejszej umowy na skutek zmiany powszechnie obowiązującego prawa, e) w przypadku zaistnienia niesprzyjających i nietypowych warunków atmosferycznych dla okresu i miejsca wykonywanych robót, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, odbiegających od wymagań STWiORB., f) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, g) z powodu uzasadnionych zamian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zmawiającego, h) z powodu wystąpienia robót dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego wykonawcę robót budowlanych, i) z powodu wystąpienia robót dodatkowych , których nie można prowadzić łącznie z robotami podstawowymi ,j) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um-swieradow.bip.pbox.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- Listopada 35 Świeradów-Zdrój pokój 21a..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.05.2010 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- Listopada 35 Świeradów-Zdrój sekretariat 1d..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 Fundusze Europejskie - dla rozwoju Dolnego Śląska.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie