W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Burmistrz

Kierownictwo Urzędu - Burmistrz

Burmistrz Miasta

Funkcję Burmistrza sprawuje Edyta Wilczacka

Zadania Burmistrza.

  1. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz pełniący jednocześnie funkcję organu w postępowaniu administracyjnym, zwierzchnika służbowego wszystkich pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
  2. Burmistrz kieruje Urzędem przy pomocy Zastępcy, Sekretarza, Skarbnika oraz Kierowników Referatów.
  3. W ustalonym zakresie Burmistrz może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu Zastępcy i Sekretarzowi.
  4. Kierownicy Referatów kierują pracą Referatów i ponoszą odpowiedzialność za terminowe i zgodne z przepisami prawa załatwianie spraw należących do zakresu funkcjonowania ich Referatów oraz odpowiadają w jednakowym stopniu za podjęte decyzje, jak też za niepodjęcie decyzji w sytuacji tego wymagającej.
  5. Stanowiska samodzielne ponoszą odpowiedzialność za terminowe i zgodne z przepisami prawa załatwianie spraw należących do zakresu funkcjonowania oraz odpowiadają w jednakowym stopniu za podjęte decyzje, jak też za niepodjęcie decyzji w sytuacji tego wymagającej.
  6. Do rozwiązywania szczególnych problemów związanych z funkcjonowaniem gminy Burmistrz może powołać w drodze zarządzenia zespoły zadaniowe. W skład zespołów zadaniowych mogą wchodzić pracownicy Urzędu oraz osoby spoza Urzędu.

Do wyłącznej kompetencji Burmistrza należy :

  1. kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,
  2. przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta,
  3. gospodarowanie mieniem komunalnym,
  4. przygotowanie projektu budżetu,
  5. informowanie mieszkańców o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywania środków budżetowych, 
  6. wykonywanie budżetu gminy, 
  7. ustalenie zasad polityki informacyjnej Urzędu Miasta,
  8. określenie sposobu realizowania zasady jawności działania organów gminy z uwzględnieniem postanowień Statutu,
  9. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
  10. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w odniesieniu do pracowników Urzędu,
  11. nadzorowanie szkoleń pracowników,
  12. nadzorowanie procedur w zakresie bhp,
  13. opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego,
  14. zarządzanie ewakuacji z obszarów bezpośrednio zagrożonych,
  15. nadzorowanie przygotowania aktów prawa miejscowego i zarządzeń,
  16. wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  17. składanie jednoosobowo oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem,
  18. ustalanie regulaminu pracy Urzędu Miasta, ustalanie regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta,
  19. ustalanie regulaminu świadczeń socjalnych, ustalanie regulaminu wynagradzania,
  20. przyjmowanie interesantów w ustalonych godzinach przyjęć,
  21. nadzorowanie procedur wyłaniania wykonawców, usługodawców i dostawców według procedur zamówień publicznych,
  22. wdrażanie strategii rozwoju gminy,
  23. nadzorowanie procedury rozpatrywania skarg i wniosków,
  24. ogłaszanie uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie oraz Izbie Obrachunkowej,
  25. wykonywanie i określenie sposobu wykonywania uchwał Rady Miasta,
  26. przedkładanie na Sesjach Rady sprawozdań z wykonania Uchwał,
  27. organizowanie współpracy z organami administracji rządowej i samorządowej oraz nadzorowanie wykonania zadań zleconych i powierzonych,
  28. koordynowanie działalności jednostek organizacyjnych gminy,
  29. uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
  30. określenie sposobu załatwiania interpelacji, wniosków i zapytań Radnych,
  31. gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu,
  32. podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów.
  33. współpraca z organizacjami pozarządowymi,
  34. współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego,
  35. współdziałanie z posłami i senatorami RP.
  36. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza, przepisami prawa i uchwałami Rady Miasta.
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój
Odpowiedzialny za treść: Diana Timoftiewicz-Żak
Opublikował w BIP: Małgorzata Milichiewicz
Data opublikowania: 28.02.2007 23:34
Ostatnio zaktualizował: Katarzyna Bigus
Data ostatniej aktualizacji: 25.02.2025 10:11
Liczba wyświetleń: 5081
Drukuj Zapisz do PDF