Podatek rolny od osób fizycznych
RSSWymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na opodatkowanie nieruchomości należy zgłosić obowiązek podatkowy na druku informacji w sprawie podatku. Należy załączyć:
- Akt notarialny lub
- Umowę dzierżawy gruntu lub
- Inny dokument uzasadniający powstanie obowiązku podatkowego lub zmianę w sposobie opodatkowania.
Miejsce złożenia dokumentów:
- Sekretariat Urzędu Miasta w dniach: w poniedziałek 8.00-16.00 oraz wtorek - piątek – 7.30-15.30.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku uwzględniająca przysługujące ulgi.
Tryb odwoławczy
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie, UM/G w godzinach pracy Urzędu).Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Jednostka odpowiedzialna:
- Referat Finansowy Urzędu Miasta – Magdalena Szukiewicz - inspektor ds. księgowości oraz podatków i opłat lokalnych.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (tj. – Dz. U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 ze zm.)
Uwagi:
- Klasa V i VI są ustawowo zwolnione z podatku rolnego.
- Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty (podstawa prawna - art. 48 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa tj. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.).
- Wniosek o odroczenie lub rozłożenie na raty należy złożyć przed terminem płatności raty (lub rat) w sekretariacie Urzędu Miasta.
- Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek.
- Podatek rolny można umorzyć (podstawa prawna – art. 67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa tj. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.).
- Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku.
- Terminy płatności podatku rolnego:
- I rata - do 15 marca każdego roku
- II rata - do 15 maja każdego roku
- III rata - do 15 września każdego roku
- IV rata - do 15 listopada każdego roku
Wpłaty:
Wpłaty należy dokonywać na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój w BZWBK SA Oddział w Świeradowie-Zdroju Nr 84 1090 1997 0000 0001 1109 8505.
Odpowiedzialny za treść: | Magdalena Szukiewicz |
---|---|
Opublikował w BIP: | Monika Hajny-Daszko |
Data opublikowania: | 27.03.2007 20:43 |
Data ostatniej aktualizacji: | 29.03.2012 10:30 |
Liczba wyświetleń: | 199 |