W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Podatek rolny od osób fizycznych

RSS
Podatek rolny od osób fizycznych

Wymagane dokumenty:

W ciągu 14 dni od zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na opodatkowanie nieruchomości należy zgłosić obowiązek podatkowy na druku informacji w sprawie podatku. Należy załączyć:

  1. Akt notarialny lub
  2. Umowę dzierżawy gruntu lub
  3. Inny dokument uzasadniający powstanie obowiązku podatkowego lub zmianę w sposobie opodatkowania.

Miejsce złożenia dokumentów:

  • Sekretariat Urzędu Miasta w dniach: w poniedziałek 8.00-16.00 oraz wtorek - piątek – 7.30-15.30.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  • Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku uwzględniająca przysługujące ulgi.

Tryb odwoławczy

  • Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie, UM/G w godzinach pracy Urzędu).Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Jednostka odpowiedzialna:

  • Referat Finansowy Urzędu Miasta – Magdalena Szukiewicz - inspektor ds. księgowości oraz podatków i opłat lokalnych.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (tj. – Dz. U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 ze zm.)

Uwagi:

  1. Klasa V i VI są ustawowo zwolnione z podatku rolnego.
  2. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty (podstawa prawna - art. 48 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa tj. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.).
  3. Wniosek o odroczenie lub rozłożenie na raty należy złożyć przed terminem płatności raty (lub rat) w sekretariacie Urzędu Miasta.
  4. Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek. 
  5. Podatek rolny można umorzyć (podstawa prawna – art. 67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa tj. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.).
  6. Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku.
  7. Terminy płatności podatku rolnego:
  • I rata - do 15 marca każdego roku
  • II rata - do 15 maja każdego roku
  • III rata - do 15 września każdego roku
  • IV rata - do 15 listopada każdego roku

Wpłaty:

Wpłaty należy dokonywać na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój w BZWBK SA Oddział w Świeradowie-Zdroju Nr 84 1090 1997 0000 0001 1109 8505.

Załączniki:

osoby_fizyczne_podatek_rolny.pdf
pdf, 38.45 kB
Opublikował w BIP: Monika Hajny-Daszko
Data opublikowania: 27.03.2007 20:43
Liczba pobrań: 16
Opublikował w BIP: Monika Hajny-Daszko
Data opublikowania: 27.03.2007 20:43
Liczba pobrań: 17
Opublikował w BIP: Monika Hajny-Daszko
Data opublikowania: 27.03.2007 20:43
Liczba pobrań: 17
Odpowiedzialny za treść: Magdalena Szukiewicz
Opublikował w BIP: Monika Hajny-Daszko
Data opublikowania: 27.03.2007 20:43
Data ostatniej aktualizacji: 29.03.2012 10:30
Liczba wyświetleń: 199
Drukuj Zapisz do PDF