Podatek od środków transportowych
Obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych ciąży na osobach fizycznych i osobach prawnych, będących właścicielami środków transportowych zgodnie z art. 8 i 9 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć wykaz środków transportowych na druku DT-1 oraz załączyć następujące dokumenty:
- Umowę kupna - sprzedaży,
- Dowód rejestracyjny - do okazania.
Miejsce złożenia dokumentów:
- Sekretariat Urzędu Miasta w dniach: poniedziałek 8.00-16.00; wtorek, środa,czwartek, piątek: 7.30-15.30.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Do 30 dni po otrzymaniu wniosku o odroczenie płatności, rozłożenie na raty lub umorzenie - patrz UWAGI lit. B, C - wystawiana jest decyzja.
Tryb odwoławczy:
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie, UM/G w godzinach pracy Urzędu - jak w punkcie III).
- Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Jednostka odpowiedzialna:
- Referat Finansów UM/G Katarzyna Barczyszyn - podinspektor ds. księgowości oraz podatków i opłat lokalnych.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 z późn. zm.).
- Uchwała Nr LXI/323/2009 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 25 listopada 2009 roku w sprawie: określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
- Uchwała Nr LXXIX/406/2010 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 27 października 2010 roku zmieniająca uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
Uwagi:
- Wysokość podatku od środków transportowych jest określana przez podatnika na podstawie wykazu sporządzonego stosownie do zapisów Uchwały Rady Miejskiej w części dotyczącej stawek.
- Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty (podstawa prawna - art. 48 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U. Z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.).
- Wniosek o rozłożenie płatności na raty należy złożyć przed terminem płatności raty (lub rat).
- Podatek od środków transportowych można umorzyć (podstawa prawna - art.67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa - Dz.U. z 2005 r.Nr 8, poz. 60 z późn. zm.)
- Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku.
- Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
- W przypadku nie zrealizowania obowiązku podatkowego w myśl art. 21 § 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), organ podatkowy wydaje decyzję określającą wysokość zaległości podatkowej. Należność winna być uregulowana wraz z odsetkami niezwłocznie po otrzymaniu decyzji.
- Terminy płatności podatku od środków transportowych określa art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz.U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 z późn. zm.).
- Podatek płatny jest w 2 równych ratach w terminie do dnia 15 lutego i 15 września każdego roku z zastrzeżeniami określonymi w art. 11 ust. 2 wymienionej wyżej ustawy.
- Raty Podatku od środków transportowych wpłaca się bez wezwania.
- Wpłat należy dokonywać na konto Gminy Miejskiej nr 84 1090 1997 0000 0001 1109 8505.
Odpowiedzialny za treść: | Magdalena Szukiewicz |
---|---|
Opublikował w BIP: | Monika Hajny-Daszko |
Data opublikowania: | 27.03.2007 20:42 |
Data ostatniej aktualizacji: | 22.11.2011 13:00 |
Liczba wyświetleń: | 397 |