W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Podział nieruchomości

Podział nieruchomości

Wymagane dokumenty :

1. Wniosek + załączniki do wniosku:

  • dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości – np.: odpis z księgi wieczystej lub Akt Własności Ziemi lub Akt Notarialny lub Postanowienie Sądu,
  • wypis i wyrys z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków),
  • wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej w skali 1:500 (4 egz.) (nie dotyczy przypadków określonych w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami)
  • sporządzony zgodnie z Instrukcją G-5,
  • decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązująca w dniu złożenia wniosku,
  • dokumenty potwierdzające poszczególne cele podziału (w przypadkach określonych w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami),
  • opinia techniczna osoby uprawnionej ds. budownictwa – w przypadku jeżeli przedmiotem podziału jest nieruchomość zabudowana, a proponowany jej podział powodowałby także podział tego budynku,
  • odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw).

2. Po uzyskaniu pozytywnej opinii organ wzywa do uzupełnienia akt sprawy o:

  • protokół z przyjęcia granic nieruchomości
  • wykaz zmian gruntowych
  • wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) jest inne niż w księdze wieczystej
  • mapę z projektem podziału
  • przedmiotowe dokumenty sporządza jednostka wykonawstwa geodezyjnego na zlecenie wnioskodawcy – dokumenty te powinny byćprzyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

Opłaty:

  • Nie podlega: art. 2 pkt 1 p.pkt 1 h Ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz.U.06.225.1635.)

Termin realizacji:

  • W terminie do 30 dni lub 60 dni w sprawach skomplikowanych

Miejsce złożenia dokumentacji:

  • Urząd Miasta Świeradów-Zdrój, Sekretariat (pok. Nr 5) 

Jednostka odpowiedzialna:

  • Referat Gospodarki Nieruchomościami i Zagospodarowania Przestrzennego (pok nr 8 i 11) 

Tryb odwoławczy

  • Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie składa się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Dodatkowe informacje

  • Burmistrz miasta wydaje opinię (w formie postanowienia) co do zgodności proponowanego podziału z ustaleniami planu miejscowego, a w przypadku braku planu miejscowego, co do zgodności z przepisami odrębnymi i decyzją o warunkach zabudowy  i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązująca w dniu złożenia wniosku.

Podstawa prawna:

  • Dział III, Rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. z 2004, Nr 261, poz. 2603 ze zm.);
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268, poz.2663);
Odpowiedzialny za treść: Rafał May
Opublikował w BIP: Monika Hajny-Daszko
Data opublikowania: 17.01.2011 10:47
Data ostatniej aktualizacji: 08.11.2011 13:33
Liczba wyświetleń: 573
Drukuj Zapisz do PDF