Podział nieruchomości
Podział nieruchomości
Wymagane dokumenty :
1. Wniosek + załączniki do wniosku:
- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości – np.: odpis z księgi wieczystej lub Akt Własności Ziemi lub Akt Notarialny lub Postanowienie Sądu,
- wypis i wyrys z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków),
- wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej w skali 1:500 (4 egz.) (nie dotyczy przypadków określonych w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami)
- sporządzony zgodnie z Instrukcją G-5,
- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązująca w dniu złożenia wniosku,
- dokumenty potwierdzające poszczególne cele podziału (w przypadkach określonych w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami),
- opinia techniczna osoby uprawnionej ds. budownictwa – w przypadku jeżeli przedmiotem podziału jest nieruchomość zabudowana, a proponowany jej podział powodowałby także podział tego budynku,
- odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw).
2. Po uzyskaniu pozytywnej opinii organ wzywa do uzupełnienia akt sprawy o:
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości
- wykaz zmian gruntowych
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) jest inne niż w księdze wieczystej
- mapę z projektem podziału
- przedmiotowe dokumenty sporządza jednostka wykonawstwa geodezyjnego na zlecenie wnioskodawcy – dokumenty te powinny byćprzyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Opłaty:
- Nie podlega: art. 2 pkt 1 p.pkt 1 h Ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz.U.06.225.1635.)
Termin realizacji:
- W terminie do 30 dni lub 60 dni w sprawach skomplikowanych
Miejsce złożenia dokumentacji:
- Urząd Miasta Świeradów-Zdrój, Sekretariat (pok. Nr 5)
Jednostka odpowiedzialna:
- Referat Gospodarki Nieruchomościami i Zagospodarowania Przestrzennego (pok nr 8 i 11)
Tryb odwoławczy
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie składa się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje
- Burmistrz miasta wydaje opinię (w formie postanowienia) co do zgodności proponowanego podziału z ustaleniami planu miejscowego, a w przypadku braku planu miejscowego, co do zgodności z przepisami odrębnymi i decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązująca w dniu złożenia wniosku.
Podstawa prawna:
- Dział III, Rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. z 2004, Nr 261, poz. 2603 ze zm.);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268, poz.2663);
Odpowiedzialny za treść: | Rafał May |
---|---|
Opublikował w BIP: | Monika Hajny-Daszko |
Data opublikowania: | 17.01.2011 10:47 |
Data ostatniej aktualizacji: | 08.11.2011 13:33 |
Liczba wyświetleń: | 573 |