W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Prostowanie i uzupełnianie aktów stanu cywilnego

Prostowanie i uzupełnianie aktów stanu cywilnego

Wymagane dokumenty:
Odpis zupełny aktu stanu cywilnego stwierdzający zdarzenie wcześniejsze.

Opłaty:

  • za decyzję 39 zł

  • za każdy odpis skrócony – 22 zł

  • za każdy odpis zupełny – 33 zł 


Miejsce złożenia dokumentów:

Referat USC i Spraw Obywatelskich, ul. 11-go Listopada 35, parter, pok. 1f, tel. 75 78 16 344 

w godzinach:  poniedziałek - czwartek od 7.30 do 16.00, piątek od 7.30 do 15.00


Termin załatwienia sprawysprawy:

  • do 30 dni


Uwagi:

  • Prostuje się oczywiste błędy pisarskie.

  • Jeżeli w akcie stanu cywilnego i dokumentach stanowiących podstawę jego sporządzenia są identyczne, a strona twierdzi, że akt zawiera błędy, uprawniony do sprostowania jest sąd.


Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36, poz. 180 z późn. zmianami,
  • Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami), Dział I.
Odpowiedzialny za treść: Danuta Żyłkiewicz
Opublikował w BIP: Monika Hajny-Daszko
Data opublikowania: 17.01.2011 10:47
Data ostatniej aktualizacji: 02.04.2014 08:27
Liczba wyświetleń: 426
Drukuj Zapisz do PDF