W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Wpisanie aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu sporządzonych za granicą

Wpisanie aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu sporządzonych za granicą

Wymagane dokumenty:

  1. Podanie o wpisanie (transkrypcję) aktu stanu cywilnego sporządzonego za granica,
  2. Oryginalny odpis aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
  3. Fotokopia lub kserokopia dokumentu musi być poświadczona przez organ,który przechowuje oryginały ksiąg.
  4. Urzędowe tłumaczenie zagranicznego aktu stanu cywilnego dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Opłaty:

  •  za decyzję – 50 zł.
  • 3 odpisy skrócone wydawane są bezpłatnie.

Termin załatwienia sprawy: do 30 dni.

Miejsce złożenia dokumentów:

  • Referat USC i Spraw Obywatelskich, ul. 11-go Listopada 35, parter, pok. 1f, tel. 75 78 16 344, w godzinach: poniedziałek od 8.00 do 16.00, wtorek - piątek od 7.30 do 15.30

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36poz.180zpóźn.zmianami,
  • Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami), Dział I.
Odpowiedzialny za treść: Danuta Żyłkiewicz
Opublikował w BIP: Monika Hajny-Daszko
Data opublikowania: 17.01.2011 10:47
Data ostatniej aktualizacji: 08.11.2011 11:25
Liczba wyświetleń: 346
Drukuj Zapisz do PDF