Wpisanie aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu sporządzonych za granicą
Wpisanie aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu sporządzonych za granicą
Wymagane dokumenty:
- Podanie o wpisanie (transkrypcję) aktu stanu cywilnego sporządzonego za granica,
- Oryginalny odpis aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
- Fotokopia lub kserokopia dokumentu musi być poświadczona przez organ,który przechowuje oryginały ksiąg.
- Urzędowe tłumaczenie zagranicznego aktu stanu cywilnego dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Opłaty:
- za decyzję – 50 zł.
- 3 odpisy skrócone wydawane są bezpłatnie.
Termin załatwienia sprawy: do 30 dni.
Miejsce złożenia dokumentów:
- Referat USC i Spraw Obywatelskich, ul. 11-go Listopada 35, parter, pok. 1f, tel. 75 78 16 344, w godzinach: poniedziałek od 8.00 do 16.00, wtorek - piątek od 7.30 do 15.30
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36poz.180zpóźn.zmianami,
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami), Dział I.
Odpowiedzialny za treść: | Danuta Żyłkiewicz |
---|---|
Opublikował w BIP: | Monika Hajny-Daszko |
Data opublikowania: | 17.01.2011 10:47 |
Data ostatniej aktualizacji: | 08.11.2011 11:25 |
Liczba wyświetleń: | 346 |