Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
RSSWymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na opodatkowanie nieruchomości należy zgłosić obowiązek podatkowy na druku informacji w sprawie podatku. Należy załączyć:
- Akt notarialny lub
- Umowę dzierżawy nieruchomości lub
- Inny dokument uzasadniający powstanie obowiązku podatkowego lub zmianę w sposobie opodatkowania nieruchomości.
Miejsce złożenia dokumentów:
- Sekretariat Urzędu - w godzinach: w poniedziałek 8.00-16.00 oraz wtorek - piątek – 7.30-15.30.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie wymiaru lub zmiany wymiaru podatku od nieruchomości uwzględniająca przysługujące ulgi.
Tryb odwoławczy
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Miasta.
- Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Finansowy Urzędu Miasta – Magdalena Szukiewicz - inspektor ds. księgowości oraz podatków i opłat lokalnych.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tj. z 2006 r. Dz. U. Nr 121, poz. 884 ze zm.)
- Uchwała Nr LXI/321/2009 Rady Miasta Świeradów Zdrój z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości.
Uchwała Nr LXIV/338/2009 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 29 grudnia 2009 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr LXI/321/2009 Rady Miasta Świeradów-Zdrój, z dnia 25 listopada 2009 roku w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości.
- Uchwała Nr IV/24/2011 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 26 stycznia 2011 roku zmieniająca uchwałę w sprawie określenia stawek podatku nieruchomości.
Uwagi:
Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty (podstawa prawna - art. 48 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa tj. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.).
- Wniosek o rozłożenie na raty należy złożyć przed terminem płatności raty (lub rat) w sekretariacie Urzędu Miasta.
- Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek.
- Podatek od nieruchomości można umorzyć (podstawa prawna – art. 67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (tj. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.).
- Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku.
- Terminy płatności podatku od nieruchomości:
- I rata - do 15 marca każdego roku
- II rata - do 15 maja każdego roku
- III rata - do 15 września każdego roku
- IV rata - do 15 listopada każdego roku
Wpłaty:
Wpłaty należy dokonywać na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój w BZ WBK I Oddział w Świeradowie-Zdroju nr konta 84 1090 1997 0000 0001 1109 8505.
Odpowiedzialny za treść: | Magdalena Szukiewicz |
---|---|
Opublikował w BIP: | Monika Hajny-Daszko |
Data opublikowania: | 27.03.2007 20:27 |
Data ostatniej aktualizacji: | 29.01.2014 13:40 |
Liczba wyświetleń: | 2683 |